Ogólnie - mam pytanie w jaki sposób należy postępować z łańcuchami śniegowymi w samochodzie z napędem na 4 koła wyposażonym w sprzęgło Haldex?
Szczegółówo - chciałbym wiedzieć czy łańcuchy wymagane są na każdą oś czy tylko na jedną? Jeśli na jedną to na którą? Jakie są konsekwencje stosowania na jednej osi?
Jeśli są jeszcze inne uwagi praktyczne dotyczące użytkowania łańcuchów w 4x4 to chętnie poczytam.
jest taka zasada ze lancuchy maja byc zalozone na os napedowa u ciebie kazde kolo jest napedowe wiec 2 komplety lancuchow
a propo ostatnio ogladalem reklame na tvn turbo nowych lancuchow
tzn zaklada sie je jak kolpaki na kola tyle ze dodatkowo te kolpaki nachodza na kola
montaz zajmuje okolo 40sec na 2 kola czy ktos sie z tym spotkal??warto to kupic??
pzdr
chester121, ten system to wprowadził pewag i nazywa sie spider koszt około 1300 zeta za komplet na jedną oś
jak 4x4 to wszystkie koła napedzane muszą mieć łańcuchy
Tu sa ceny czegos takiego. Z tego co widze dobiera sie to na konkretna opone, a nie jak zwykly lancuch w tolerancji kilkunastu rozmiarow opon.
Aha tam pisze, ze najpierw trzeba zamontowac jeszcze adapter do tego czegos przed zima na felge. Takie cos tylko nie na lancuchy, a kolce tez widzialem i chyba wolalbym juz kolce niz taki lancuch.
Witam,
....chciałbym wiedzieć czy łańcuchy wymagane są na każdą oś czy tylko na jedną? Jeśli na jedną to na którą? Jakie są konsekwencje stosowania na jednej osi?
Temat chyba jest opisany w instrukcji. Z tego co pamiętam zakłada się na przód. Jest to o tyle logiczne, że tylny napęd jest dołączny gdy przód traci przyczepność wiec zależy nam na tym żeby przód jak najmniej tą przyczepność tracił. Myślę, że zimówki i 4x4 wystarczy do pokonania każdej przeszkody. Panda 4x4 traciła trakcję tylko gdy jej koła wisialy w powietrzu auto wisiało na podłodze a w takiej sytacji łańcuch też nie pomogą.
Mam prośbę do posiadaczy Oct 4x4 o wrażenia (bo myślę o takim aucie jako następnym). Jakie jest opóźnienie we włączeniu tylnych kół. Czy spisują się w kopnym śniegu i luźnym piachu. Czy więcej palą?
Pozdrawiam
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
chester121, ten system to wprowadził pewag i nazywa sie spider koszt około 1300 zeta za komplet na jedną oś
jak 4x4 to wszystkie koła napedzane muszą mieć łańcuchy
Pomimo ceny ich skuteczność jest średnia. Piszę na podstawie testu AŚ (? albo MOTOR) z poprzedniego tygodnia. Jeśli więc ma chodzić o wygląd, to jak najbardziej, ale jeśli o skuteczność, to tradycyjne łańcuchy lepiej się sprawdzają...
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Jeśli chodzi o instrukcję to przyznam szczerze, że nie sprawdzałem. Samochód został sprowadzony do kraju i instrukcja jest tylko po niemiecku a tego języka nie rozumiem.
Tak przy okazji jeśli ktoś dysponuje instrukcją do Octavii Combi z rocznika 2001 w wersji elektronicznej i mógłby ją udostępnić to byłbym wdzięczny.
Zamieszczone przez Masmo
Myślę, że zimówki i 4x4 wystarczy do pokonania każdej przeszkody. Panda 4x4 traciła trakcję tylko gdy jej koła wisialy w powietrzu auto wisiało na podłodze a w takiej sytacji łańcuch też nie pomogą.
Wracając do 4x4 to faktycznie nic tego samochodu nie powinno zatrzymać za wyjątkiem stromego i oblodzonego podjazdu. Śniegu się nie boję ale na lodzie nie ma mocnych.
Zamieszczone przez Masmo
Mam prośbę do posiadaczy Oct 4x4 o wrażenia (bo myślę o takim aucie jako następnym). Jakie jest opóźnienie we włączeniu tylnych kół. Czy spisują się w kopnym śniegu i luźnym piachu. Czy więcej palą?
Postaram się swoje wrażenia z jazdy 4x4 spisać dziś lub jutro w kilku słowach i podzielić się z Wami. Pytanie tylko jak byłoby najwygodniej to zrobić nowy temat czy np. podpiąć do już istniejącego?
co do skuteczaności to sie moge zgodzić bo nie śa zarewelacyjne ale mają jedną niepowtarzalną zalete którą sie docenia jak temp jest na minusie i musisz skorzystać z łąncuchów to spidera zakładasz nawet w rekawiczkach narciwarskich a inne łąńcuchy już tak łato sie nie zakłada
posiadam Pewag Sportmatik SMX i bardzo mocno nie polecam. Fakt - łatwo się je zakłada, ale i łatwo ulegają uszkodzeniu. Na innych (polskich o których napiszę zaraz) robiłem to samo co na Pewagach i zreo śladu urzytkowania. Może trochę przesadziłem bawiąc się na polu z 2 godzinki, ale wkońcu po to jest zima!
A teraz co do tych polskich. Produkuje je firma Adar http://www.adar.wroc.pl . koszt około 220zł. Charakteryzują się tym, że łańcuch z jakiego są wykonane jest conajmniej dwa razy grubszy niż ten z Pewagach czy Koni . Po prostu polski łańcuch i nie zdziwiłbym się gdyby taki sam używano w rolnictwie do uwiązania krów :lol: Obsługa bardzo rzeczowa. Nawiasem mówiąc robili mi też łańcuchy do Quada.
Z obserwacji okolicy i tego przez co przejezdza Octa II 4x4, moge powiedziec, ze lancuchy nie sa jej potrzebne. Mimo wszystko jak jest lod, to tylko lancuchy pomoga :idea:
jest taka zasada ze lancuchy maja byc zalozone na os napedowa u ciebie kazde kolo jest napedowe wiec 2 komplety lancuchow
polecam przejrzec instrukcje obslugi - wg mnie tylko przod potrzebuje lancuchy (de facto jest tam naped na przod i tylko w sytuacjach awaryjnych jest dolaczany tyl), jako ciekawostke podam ze w subaru producent zaleca montaz lancuchow tylko na przod (naped na wszystkie kola caly czas)
Komentarz